ליווי פיננסי

ליווי פיננסי לעסק

רבים מבעלי העסקים מתעלמים או בורחים מהניהול הכספי של העסק שלהם. הם משאירים את האחריות לכך לרואה החשבון של העסק שלהם. או לפקיד הבנק מולו מתנהל חשבון הבנק של העסק כפי שכתבתי במאמר הקודם רואה אחראי על הדיווח הרגולטורי לרשויות ופחות מעורב בצד העסקי והמסחרי. בתהליך ליווי כלכלי בוחנים את העסק מהצד של המספרים. יש מדידה וכך אפשר לראות מגמת שיפור . דבר ראשון עסק חייב כלי מדידה . כדי לראות מגמה חייבים נתונים מדידים.

מה השיגים בעזרת ליווי פיננסי

המטרה להחזיר את השליטה על עעסק שלך לידך. לתת לך את הכלים להתנהל נכון גם מבחינה פיננסית.
מטרות שונות בליווי פיננסי
יצירת אסטרטגיית ניהול פיננסי: שליטה על תזרים המזומנים , תשלומים לספקים, מערך גביה
הפקת דוחות ניהוליים פיננסיים תקופתיים אשר יעזרו לך לנהל את העסק יותר טוב
גיוס אשראי לקיחת משכנתא עסקית במידת הצורך, הלוואות עסקיות שונות
בחינת חלופות כלכליות שונות
בניית תוכנית עסקית פיננסים ושיווקית

במה בעיקר מתמקדים במסגרת ליווי פיננסי לעסקים קטנים

עיקר האתגר של בעלי עסקים קטנים זו התמודדות בניהול תזרים מזומנים שוטף. לדעת בכל נקודת זמן כמה כסף צפוי להיות בחשבון הבנק של העסק. 
ניהול התסרים זה המפתח לשליטה שלך בעסק והשלב הראשון במסע לעסק מרוויח ומשגשג.
אחר כך עוברים לשלבים הבאים כמו הגדלת המכירות והגדלת הריווחיות

רוצה גם לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף ?

שלבים בתהליך ליווי הפיננסים

כשאני מגיע לעסק דבר ראשון אני עורך מיפוי של סל המוצרים של העסק, תמחור סל המוצרים, בדיקת נקודת האיזון – לאחר כמה מכירות העסק מכסה את ההוצאות שלו.

שלב ראשון - הוצאות:

בעלי עסק רבים לא יודעים מה ההוצאה החודשית שלהם. בגלל שהם רגילים לשלוח חשבוניות לרואה החשבון או מנהל החשבונות. אין להם מושג כמה הוצאות יש בעסק. עסקים כאלה מופתעים כל פעם בעת תשלום המקדמות של מע"מ או של מס הכנסה. פתאום אין מספיק כסף לתשלומי המיסים כאמור השלב הראשון הוא לעשות קובץ אקסל עם כל ההוצאות של העסק לפי נושאים ולערוך מעקב חודשי. אם רואים קפיצה בהוצאה בסעיף מסויים לעומת חודשים קודמים צריך לבדוק מה הסיבה. זו דרך מצויינת לבעל העסק להיות בשליטה.

שלב שני - הכנסות:

כמה הכנסות אני צריך – התשובה שאני שומע הרבה פעמים היא " כמה שיותר". השאלה היא מה סכום הכסף החודשי שאתה כבעל עסק תרגיש טוב איתו. את זה ניתן לבדוק לפי ממוצע ההכנסות בשנה קודמת או בתקופה מקבילה בשנה קודמת. אחרי שיש את הסכום הרצוי ניתן לעבור לשלב הבא רואים כמה הכנסות הכניס כל מוצר מסל המוצרים של העסק.

שלב שלישי - מה נקודת האיזון של העסק

מאיזו הכנסה העסק מאוזן . כלומר החל מאיזו הכנסה ההוצאות מכוסות ומתחילים להרוויח. זה נושא חשוב מאוד. שעוזר ברמת התיכנון. וכן עוזר להגיע את יעדים ברמה החודשים השוטפת. פרטים נוספים .

השלב הרביעי - תכנית פעולה

זה החלק המעשי בתהליך הליווי. אבל הוא התבסס על השלבים הקודמים. במהלך התכנון נקבע כמה הכנסות צריך מכל מוצר בסל המוצרים כדי לעמוד ביעד הההכנסות נבדוק מה הריווחיות של כל מוצר ומוצר מהם ערוצי השיווק שנבחר להשתמש עבור כל מוצר. זה הבסיס לבקרה החודשית השוטפת וביצוע בדיקת ביצוע בפועל אל מול התכנית.

ארז שמש יועץ משכנתאות עצמאי
אודות כותב המאמר: ארז שמש יועץ משכנתאות

בעל תואר ראשון בכלכלה ו-MBA, הכשרות רבות והסמכות בתחומי הייעוץ הפיננסי למשפחות ולעסקים. למעלה מ-20 שנות ניסיון בתחומי הכספים והפיננסים בחברות מובילות בארץ בעיקר בתחום ההי-טק והטכנולוגיה.
מתמחה בליווי : 
משכנתא הפוכהמשכנתא לדירה ראשונהמשכנתא לרכישת נכס בחו"למירכוז הלוואהמחיר מטרה הרשמהעסק או עיסוק , משכנתא זולה

נהנית? כדאי להעביר את זה הלאה.

לשיתוף בפייסבוק
לשיתוף בוואטסאפ
לשיתוף במייל