ליווי פיננסי

ליווי פיננסי לעסק

רבים מבעלי העסקים מתעלמים או בורחים מהניהול הכספי של העסק שלהם. הם משאירים את האחריות לכך לרואה החשבון של העסק שלהם. או לפקיד הבנק מולו מתנהל חשבון הבנק של העסק כפי שכתבתי במאמר הקודם רואה אחראי על הדיווח הרגולטורי לרשויות ופחות מעורב בצד העסקי והמסחרי. בתהליך ליווי כלכלי בוחנים את העסק מהצד של המספרים. יש מדידה וכך אפשר לראות מגמת שיפור . דבר ראשון עסק חייב כלי מדידה . כדי לראות מגמה חייבים נתונים מדידים.

שלבים בליווי הפיננסים

כשאני מגיע לעסק דבר ראשון אני עורך מיפוי של סל המוצרים של העסק, תמחור סל המוצרים, בדיקת נקודת האיזון – לאחר כמה מכירות העסק מכסה את ההוצאות שלו.

המאמרים שלי יכולים לחסוך לך עשרות אלפי שקלים, כדאי לך להשאר מעודכן:

משק בית מפסיד בממוצע בעסקת משכנתא כ-160 אלף שקלים בגלל חוסר הבנה פיננסית

זה ממש סכום מטורף. רק לחשוב מה אפשר לעשות עם סכום כזה: טיסות לחו"ל, בגדים, חוגים וחופשות.

שלב ראשון - הוצאות:

בעלי עסק רבים לא יודעים מה ההוצאה החודשית שלהם. בגלל שהם רגילים לשלוח חשבוניות לרואה החשבון או מנהל החשבונות. אין להם מושג כמה הוצאות יש בעסק. עסקים כאלה מופתעים כל פעם בעת תשלום המקדמות של מע"מ או של מס הכנסה. פתאום אין מספיק כסף לתשלומי המיסים כאמור השלב הראשון הוא לעשות קובץ אקסל עם כל ההוצאות של העסק לפי נושאים ולערוך מעקב חודשי. אם רואים קפיצה בהוצאה בסעיף מסויים לעומת חודשים קודמים צריך לבדוק מה הסיבה. זו דרך מצויינת לבעל העסק להיות בשליטה.

שלב שני - הכנסות:

כמה הכנסות אני צריך – התשובה שאני שומע הרבה פעמים היא " כמה שיותר". השאלה היא מה סכום הכסף החודשי שאתה כבעל עסק תרגיש טוב איתו. את זה ניתן לבדוק לפי ממוצע ההכנסות בשנה קודמת או בתקופה מקבילה בשנה קודמת. אחרי שיש את הסכום הרצוי ניתן לעבור לשלב הבא רואים כמה הכנסות הכניס כל מוצר מסל המוצרים של העסק.

שלב שלישי - מה נקודת האיזון של העסק

מאיזו הכנסה העסק מאוזן . כלומר החל מאיזו הכנסה ההוצאות מכוסות ומתחילים להרוויח. זה נושא חשוב מאוד. שעוזר ברמת התיכנון. וכן עוזר להגיע את יעדים ברמה החודשים השוטפת.

השלב הרביעי - תכנית פעולה

זה החלק המעשי בתהליך הליווי. אבל הוא התבסס על השלבים הקודמים. במהלך התכנון נקבע כמה הכנסות צריך מכל מוצר בסל המוצרים כדי לעמוד ביעד הההכנסות נבדוק מה הריווחיות של כל מוצר ומוצר מהם ערוצי השיווק שנבחר להשתמש עבור כל מוצר. זה הבסיס לבקרה החודשית השוטפת וביצוע בדיקת ביצוע בפועל אל מול התכנית.

אודות כותב המאמר:

בעל תואר ראשון בכלכלה ו-MBA, הכשרות רבות והסמכות בתחומי הייעוץ הפיננסי למשפחות ולעסקים. למעלה מ-20 שנות ניסיון בתחומי הכספים והפיננסים בחברות מובילות בארץ בעיקר בתחום ההי-טק והטכנולוגיה.

נהנית? כדאי להעביר את זה הלאה.

Share on facebook
לשיתוף בפייסבוק
Share on whatsapp
לשיתוף בוואטסאפ
Share on email
לשיתוף במייל

ליווי מלא לקבלת משכנתא

לפרטים נוספים >>

ליווי פיננסי לעסק שלך

לפרטים נוספים >>

המדריך ללקיחת משכנתא

להורדת המדריך מתנה >>

בדיקת סטטוס פיננסי למשפחות

להורדת המדריך מתנה >>

עכשיו זה קצת יותר מובן?

עולם המשכנתאות והפיננסיים עשוי מעט להפחיד, אבל בשבילי זו שפה מדוברת.
בשביל זה אני כאן – לעשות לך קצת סדר. אשמח לשתף אותך במאמרים נוספים:

סגירת תפריט
WhatsApp chat